יצירת אפיון אתר כלי מאוד יעיל בשלבים המוקדמים בתהליך בניית אתר אינטרנט. שהפיתוח מתחיל ויוצא לדרך יש צורך לכלי אופרטיבי יותר שיתמוך ב- אפיון אתר האינטרנט מול הלקוחות. תכנתי אתרים לרוב משתמשים באתר אב טיפוס כאמצעי תקשורת עם הלקוחות שלהם.
המשותף בין אפיון אתר אינטרנט ואתר אב טיפוס, גישה שיטתית על הצגת הפלט הרצויה לקהל היעד. במה הם נבדלים? במובן ש- אפיון אתר אינטרנט הוא תוכנית תיאורטית של האתר במסמך אפיון לעומת אתר אב טיפוס שהוא הביצוע בפועל של האתר. יש שיטות רבות בהן ניתן להשתמש בו. אלה הן הפעולות הנפוצות ביצירת אתר אב-טיפוס:
• זיהוי "גבולות" האתר בהתאם ל- אפיון אתר. כולל דפים כמו היסטוריה , עלינו, או לחצנים ושדות רשימה. אתם צריכים לזהות את כל הגבולות של אתר האינטרנט שלכם או לפחות את הגבולות הכלולים באב-טיפוס הקיים.
• קטרוג האתר לאלמנטים ודפים - מומלץ לפחות שבע קטגוריות עיקריות עבור האתר. זה מתבטא גם באפיון אתר וגם באב-טיפוס. לסווג יכול להיות קשה לפעמים. עליכם גם להתייעץ עם הלקוחות שלכם בנושא.
• ארגנו את הניווט באתר שלכם - הניווט הוא מרכיב מאוד חשוב באב-טיפוס. אתם צריכים להתמודד עם כל הקישורים והתפריטים ולנהל טבלת קישורים באפיון עצמו. לדוגמה, הקישור "עמוד הבית" והקישור שבלוגו צריך להצביע על מקור יחיד באתר שלכם.
• העריכו את המאזן הכולל של האתר שלכם - לא להתייחס רק לפריסה פיזית של האתר אלא גם לתוכן. לדוגמה, אם מקטע אחד או לתפריט הראשי יש בלבד יותר מאשר אחרים, אולי יש חוסר איזון באפיון אתר שלכם או בקטגוריות. בעיות כאלה צריך לגלות כבר מההתחלה.
אפיון אתר הוא מסמך המייצג את ההתכנון שלכם בצורה הטובה ביותר, אבל אב-טיפוס האתר משמש פלט מוחשי של היישום. שניהם יחד מהווים פתרונות אינטרנט צריכים להיות בשימוש מתאים וראוי ביצירת אתר אינטרנט ידידותי על ידי התכנתים אל מול לקוחות.
מאמר בחסות סטארט-אפ הוריזון פתרונות אינטרנט: www.startuphorizon.co.il ליחצו על הקישור להגיע לפירוט על אפיון אתר באתר.